fredag 1. mai 2009

Hurra for arbeidernes dag!

Jeg skulle gjerne vært en av de som kom meg til byen for å gå i tog for arbeidernes dag, men kjenner heller for å være hjemme og ta det rolig i dag.
De sisste dagene har vært innholdsrike nok til at jeg synes en dag hjemme med klesvask, rydding og film er nok underholdende for meg i dag.



I går var jeg og Ida i telegrafbukta og grilla litt mat. Maten bestod av kyllingfileeter og koteletter og noen brødskiver og noen uskyldige øl. Det var lekkert vær og varme fra sola, så det var herlig å komme seg litt ut i naturen om jeg kan kalle det for det.
Folk badet i havet, sang og spilte instrumenter rundt oss, det var som en tidlig sommerdag.
Vi satt der lenge nok til at vi ante at russen var på tur til camping-stedet vårt.
Turen opp til Ida var tortur etter som at man ikke kan gå på toalettet i bukta uten å skimte fluer og andre ekle organismer som flyger rundt toalettsetet.
Da vi kom hjem til Ida var det reprise av paradise hotell på dataen og etterfulgt av en fersk episode på tv'en. ( Jeg tror jeg er hekta!! )


Etter drosjeturen hjem for noen dager siden oppdaga Ida en kort veg mellom meg og henne, så den måtte vi teste ut. Det tar fem minutter å gå fra Ida til meg og visa versa, det hadde jeg ikke trodd. Fint å vite iallefall.

På lørdag skal vi se "dreamgirls", jeg gleder meg!
Resten av dagen i dag regner jeg med skal gå til det jeg nevnte som klesvask og avslapping. Herlig med fri og ikke noen avtaler noen steder. Så i dag is it all about me. Tenkte på en spa-kveld med meg selv og tv'en. Kunne trengt en stress-rehab for kroppen med litt maske og skrub.



En ting jeg kunne tenkt meg var å dra til for eksempel Island for å slappe av og bahandle kroppen fullt, det hadde vært herlig ( med en herlig pris! )
Men det er ett sted der jeg tror det er mye fint å oppleve og se på, og ikke minst avslapping for kroppen.
Det er vel gjerne nå man burde dra om man ikke har allverdens med kroner i pengeboka, for ettersom jeg har hørt går det ikke spesiellt bra med Islands økonomi og det er billigere å reise dit nå enn før.




Men jeg skal jo til Svolvær på mandag, det er jo nesten det samme!

Snakkes snart.

Kaja Flatø

Ingen kommentarer: