onsdag 6. mai 2009

Late dager i Svolvær


Dagen i dag starta tidlig med herlig frokost mens jeg venta Oprah.
Farmor ringte meg for å spørre om jeg ville ha jobb på fredag, og det ville jeg jo ettersom at jeg trenger litt ekstra penger til sommeren. Jeg spurte hva jeg skulle gjøre så fikk jeg et uventa svar; jeg skulle sitte eksamensvakt for tiende klasse på skolen hun jobber på.
Det er merkelig! Det virker ikke som det er lenge siden jeg satt på eksamen i tiende på Sommerlyst skole med en gammel mann som satt vakt for oss!
Men da får jeg vel noen slanter i lomma til sommeren kommer.

I dag dro Oldemor og Oldefar til Bæreia, det er et krigsinvalidehjem der de som har vært med i krigen drar og får være sammen med andre som var i samme situasjon som dem. Oldefar babla i ett sett om det oppvarma bassenget de har der mens Oldemor gledde seg mest til fine tur-omgivelser. Jeg synes det er fint at de kan dra på et slikt sted og komme til dekka bord med god mat og nyvaska sengklær.
Håper det finnes noe slikt for oss i denne generasjonen når vi blir skrøpelige i kroppen og gammel.

Kinaresturanten skal jeg og Farmor storme i dag for å se om de har noe å spise til middag. Jeg gleder meg.

Men nå må jeg suse på posten å poste ett brev!

Snakkes snart

Kaja Flatø

Ingen kommentarer: